След края на пролетния семестър на 2020г. архитектурният свят е на път да претърпи известно сътресение поради затварянето на така емблематичното архитектурно училище, основано от самия Райт. Едната му част е ситуирана на територията на собственото му студио, а другата в зимната му резиденция в Скотсдейл, щата Аризона. И двата кампуса са проектирани от Ф. Л. Райт в началото на 20-ти век и са част от списъка с културно наследство на ЮНЕСКО.
В момента в програмата участват около 30 студенти, които, изминавайки своя творчески път по модела на „органичната архитектура“, се оказват изправени пред труден избор.
През 2017г, след като училището прекратява oтношенията си с Frank Lloyd Wright Foundation (организация, отговорна за опазването на едноименното наследство), то бива преименувано. До решението да се прекрати покровителството на фондацията се стига, след като „Комисията по висшето образование“ заявява, че ако архитектурната школа иска да поднови акредитацията си, то тя следва да бъде изцяло финансово независима от каквито и да било външни организации.
Въпреки това фондацията успява да извоюва трансфериране на кредите на второ- и третокурсниците, така че те да могат спокойно да завършат своето образование.
„Сърцето ми се къса, че всички тези организации не успяха да достигнат до консенус относно правилното опазване на изключителното наследство на този велик американец.“, това заявява Джаки Лин, член на борда на губернаторите на „Архитектурното училище в Талиеси“.
Училището е основано през 1932г. от самия Франк Лойд Райт, който имплементира своите философски разбирания за симбиозата между човешкия хабитат и природната среда в процеса на архитектурното проектиране. Студентите му са обучавани по дизайн, според който сградата не само се интегрира хармонично в средата, но и се разглежда като единен и цялостен организъм.
Райт, заедно със своята съпруга Олгивана, канил студенти, с които да работят съвместно по дизайна на проекти, които впоследствие се оказали всеизвестните шедьоври на архитекта.
Франк Лойд Райт е призовавал своите студенти да се стремят не само към проектиране на сгради, а и към идеи, които да променят света. “Формата следва функцията – това е погрешно тълкувано.”
“ФОРМАТА И ФУНКЦИЯТА ТРЯБВА ДА СА ЕДНО ЦЯЛО, ПОДЧИНЕНО НА ВЗАИМЕН ДУХОВЕН СЪЮЗ.“