• Разкажете ни за новия конкурс на DesignMorphine.

Новият конкурс на DesignMorphine ще предостави две стипендии на двама студенти по архитектура или дизайн. Кандидатите могат да бъдат от цял свят, не само от България. Ще стартира съвсем скоро, като срокът за кандидатстване е до 1-ви Юли. Това, което е нужно, за да кандидатстваш, е мотивационно писмо, портфолио и доказателство, че към този момент си студент. Нашата цел е да подпомогнем двама студенти.

Вече няколко години се занимаваме с дейността на DesignMorphine и през това време сме срещнали изключително много талантливи хора, които трудно финансират обучението си. Особено извън България обучението по архитектура е изключително скъпо. Тази идея се роди преди време с колегите ми Павлина Вардулаки и Майлъл Прайър, а сега я превръщаме в реалност.

Дарители сме ние от DesignMorphine, компанията ShapeDiver, която е базирана във Виена, арх. Ботьо Димитров и Decode Fab Lab Атина. Ще дадем две стипендии, които ще са в размер от 1200 Евро. Медийни партньори на конкурса са stroiinfo.com и Rhino.

Целта ни е за в бъдеще конкурсът да се затвърди като традиция.

  • Какъв талант би се отличил сред другите?

Всички, които сме дарители, ще имаме право да гласуваме. Предполагам, че за всеки това, което търси, ще е нещо различно. Важно е участниците да успеят добре да презентират работата си, както и да представят нещо иновативно в сферата на дизайна и архитектурата. Насоката е параметричен и генеративен дизайн – това, с което ние се занимаваме като организация. Участниците ще имат свободата да кандидатстват с каквото пожелаят.

  • Българските студенти конкурентни ли са на международно ниво?

Ние от DesignMorphine организираме регулярни workshop-и вече за пета година в България. Има много талантливи български студенти, които са конкурентни. Въпросът е да покажат добре работата си или да направят нещо ново допълнително, за да успеят да изпъкнат с представянето си.

  • Какво е Вашето наблюдение върху развитието на параметричния и генеративния дизайн в България?

Смятам, че все повече хора осъзнават предимствата. Има все по-голям интерес към workshop-ите ни от българите. Има и интерес от архитектурните бюра, които изпращат техни екипи да се обучават. Това означава, че има напредък в това да се опитват да го прилагат и да използват предимствата му. Не мисля, че конкретно някое българско студио използва тези софтуери ежедневно, по-скоро само отделни проектанти. Световният пример показва, че би трябвало това да е по-широко разпространено. Всички големи студиа с мащабни проекти ползват този метод за формообразуване и дизайн.

  • Каква е най-голямата полза от параметричния и генеративния дизайн?

Основната разлика при стандартния метод на дизайн и този са алгоритмите.

С тях имаш възможност във всеки един момент да промениш някаква стойност и това да се отрази навсякъде, тоест няма нужда да пречертаваш всичко наново. През цялото време можеш да се върнеш назад и това е изключително ефикасно с оглед по-малко работна ръка и по-малко време. Това е най-големият плюс на параметричния дизайн. Освен това, с него можеш да правиш и много по-сложно и мащабно формообразуване.

  • Какви са следващите цели на DesignMorphine?

Следващите ни цели в близко бъдеще са три workshop-а, които в момента са отворени за записване.

Единият е в София – Dynamic Mutations v.4, като при него за седем дни ще бъдат преподадени няколко параметрични софтуера – Grasshopper, Maya, ZBrush. Теренът, над който ще работят участниците, е площадът на НДК. Идеята е да направят интересен сценарий от бъдещето.

Вторият workshop ще бъде във Виена – Informative Archetypes v.2, който е свързан с параметричен дизайн в Revit. Има доста голям интерес и към него. Там ще преподават двама инструктори. Единият е от нашия екип, а другият е преподавател от университета в Щутгарт. Уъркшопът  ще бъде на изключително високо ниво.

Третият е свързан с V-Ray в Cinema4D и Photoshop. Неговото име е Visual Machine v.3 и ще се проведе в Атина. Целта е да се преподаде за четири дни на участниците как максимално бързо да правят изключително впечатляващи реалистични визуализации.

И трите workshop-а са през юли, един след друг през целия месец. Всички workshop-и стават и за по-напреднали, и за начинаещи. Така сме го организирали, че да може по-напредналите да напредват още по-бързо, а за начинаещите има кой да обяснява по-подробно.

Повече информация за конкурса на DesignMorphine можете да намерите тук.

 

Остави коментар с Facebook

Заредете още от Кристин Джалова
Load More In Личности

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Виж още

КЪСО КИНО вечер: Архитектурата в/на киното
Кино вечери и Кинематограф.BG Ви канят на специална селекция от филми

„Когато нямаш време за губене“ е време да гледаш късо кино. Новото събитие на Кино вечери …