Skip to main content
search

Замисляли ли сме се за какво друго могат да се използват софтуерите, с които архитектите и дизайнерите работят. В повечето случаи голямото количество работа ни притиска и не успяваме да надигнем глава и да се огледаме наоколо – дигитализацията в голяма степен е усъвършенствала технологиите за превръщането на концепцията в реалност. Това се е отразило не само на архитектурните проекти, а и на много други индустрии – в частност филмовата. За да ви помогнем да се пренесете в магичния свят на филмовите визуализации, избрахме за вас няколко филма, реализирани с помощта на V-Ray.

1.„Железният човек 3“ (Iron Man 3) – 2013 г.

Image: iamag.co

Тони Старк / Железния човек на Марвел е изправен пред враг, който не познава граници. Когато Старк открива, че личният му свят е унищожен, той тръгва на пътешествие, за да открие виновниците. В изпитанието той разчита на своята изобретателност и инстинкти, използвайки собствените си устройства. Борейки се, той се пита дали човекът прави „костюма“ или обратното.

Image: iamag.co

И ние се питаме дали софтуерът прави филмите или екипът от актьори и специалисти, който го осъществява. Истината е по средата. С помощта на V-Ray компанията Scanline VFX реализира голяма част от физически неизпълнимите устройства и ефекти, а с актьорската игра на Робърт Дауни младши и режисурата на Шейн Блек се постига силното въздействие на ефектите във филма.

2.“Господарката на злото“ – (Maleficent) – 2014 г.

Image: Disney

Какъв по-добър начин за използване на визуализаторския софтуер може да се намери? Сякаш няма по-подходяща история за разказване чрез визуални ефекти от тази на филмираните от Дисни класически приказки. Базираната на „Спящата красавица“ история бива прекрасно изиграна от Анджелина Джоли и Ел Фанинг и режисирана от Роберт Стромберг.

Image: Disney

Digital Domain изпълнява сложната задача да пресъздаде лицевите мимики на трите феи по невероятно реалистичен начин. Това компанията отново постига чрез V-Ray, а филмът продължава да ни интригува и вече 5 години по-късно.

3.“Изход: Богове и Царе“ (Exodus: Gods and Kings) – 2014 г.

Image: chaosgroup.com

Филмирането на библейска история винаги се явява сложен казус. Освен че създателите на филма трябва да подберат режисурата много внимателно, така че да не предизвикат конфликт, те трябва и да пресъздадат епичните събития от Древността.

Един от най-впечатляващите моменти от „Изход“ е този, в който Моисей с помощта на Бог разцепва морето на две. Тъй като вече това многократно е правено на филм, предизвикателството пред ScanlineVFX е да го направи възможно най-убедително. И компанията го постига, използвайки V-Ray. Когато Моисей разцепва морето, можем да се убедим напълно, че това е реалност, виждайки пясъка и всеки камък на дъното, и как светлината и вятърът превръщат водата в още по-могъща стихия.

4.“Човекът-мравка“ (Ant-Man) – 2015 г.

Image: thedisneyblog.com

Скот Ланг (изигран от Пол Руд) трябва да се справи със сложната задача да бъде човек-мравка и да оцелее в света на насекомите, за да спаси света. А Method Studios – със задачата да сведат човека и насекомите до съизмерим мащаб. Това те постигат с помощта на V-Ray. Впечатляващо, но и някак същевременно плашещо, виждаме главния герой изправен „рамо до рамо“ с членестоногите така, сякаш е реалност.

5.“Дедпул“ – (Deadpool) – 2016 г.

Image: fastcompany.com

Уейд Уилсън, бивш агент на специалните сили, се превръща в Дедпул, след като преминава през експеримент, който му дава много подобрени лечебни сили. Въоръжен с новите си способности и тъмното си чувство за хумор, той тръгва на лов за човека, който почти унищожава живота му.

За голяма част от визуалните ефекти откриваме Blur Studio и V-Ray. Филмът бележи началото на нова ера за филмите за супергерои – голяма част от работата по визуалните ефекти включва компютърно генерирани герои, превозни средства и цяла градска среда. Връх на тази работа се явява напрегнатото преследване с коли.

Това бяха само няколко примера, които показват как създаденият у нас софтуер има влияние върху световното кино. Безспорно е, че визуализаторските технологии ще се развиват още повече и в бъдеще. Щом у нас се създава такъв софтуер, то тогава може би малко ни дели от качествена дигитализация в строителството. Предстои да разберем…

Георги Мърхов

Архитект и любител пианист. Търси архитектурата във всички аспекти на човешкия живот. Стреми се да я разглежда и представя от различни гледни точки.

Отговори на Анонимен Откажи

Close Menu